«Θυμάμαι που πολλές φορές περνούσες τη μέρα σου αντιγράφοντας κείμενα που σου χρησίμευαν ως άμφια. Το προτιμούσες αυτό γιατί στη αντιγραφή η προσωπική συμβολή πρακτικώς περιορίζεται στον μόχθο, η συναισθηματική πράξη ανήκει σε άλλον. Έτσι κρατιόσουν σε απόσταση από τα γραπτά σου.... Τέτοιες φράσεις είναι σαν αποδημητικά πουλιά, έλεγες. Ανάλογα με την εποχή μεταφέρονται. Είναι λόγια του αέρα, φράσεις- μετανάστες. Φράσεις που ψάχνουν την τύχη του άλλου, κάθε φορά».
ΥΓΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ Σελ. 87

Κυριακή 31 Αυγούστου 2008

Μέλι, μελό, μέλισσα, μάλιστα...



Μέλι, μελό, μέλισσα, μάλιστα…

ΕΛΕΝΗ ΓΚΙΚΑ

ΦΙΛΙΠΠΟΤΗ

ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ι

Στό Ήττα
Στο Θήτα
Στο Λάμδα
Στο Άλφα
Στο Ρο
Ένα μονάχα
Πληγωμένο Έψιλον
τι να σου κάνει;
25 Δεκεμβρίου 1995
Σελ. 11



ΠΕΡΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΙΙ

Στο Ητα (της ήττας)
Στο Θήτα (του θανάτου0
Στο λάμδα (της λήθης)
Στο Άλφα (της απόγνωσης)
Στο Ρο (της ροής)
Ένα μονάχα
Πληγωμένο Έψιλον (της έλλειψης)
Τι να σου κάνει.
25 Δεκεμβρίου 1995
Σελ. 12


ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑ

Εγώ,
Είπες και χάθηκες.
Στους δρόμους τους,
Στα βάσανά σου.
Τώρα, μετράς το βράδυ
Απ’ το παράθυρο αστέρια.
Εγώ,
Σε σκέπτομαι.
Κι είναι κρύα τα πόδια μου
Μέσα στο θαλασσί σου το πουλόβερ.
Σελ. 15


ΓΙΑ ΕΝΑ «Μ»

Εγώ, το μ
Δεν το ‘μαθα ποτέ.
Ούτε σαν περιορισμό
Ούτε σαν γενετήσια μορφή
Ούτε σαν μαντολάτο.

Μονάχα με τη μορφή του πεπρωμένου
Το γνώρισα.

Σαν σπλάχνο το ξέρασα
Και σαν παιδί, δεν αξιώθηκα,
Ποτέ δεν είδα.

Εγώ το μ
Δεν τόθελα ποτέ
Φοβήθηκα
2Ιουλίου 1996
Σελ. 27


ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΣΕΝΑ

Θα γίνω αλάτι.
Ο κάθε άντρας που γνωρίζω,
Με γυρίζει σε σένα.
Θα γίνω βουνό
Για να μη τριγυρνώ στους δρόμους
Που περάσαμε.
Θα γίνω βροχή
Για να εξατμιστεί ο πόνος μου
Στην άμμο.
Θα γίνω αεράκι
Να σου χαϊδεύω για πάντα
Τα μαλλιά.
¨όμως, είμαι η αγάπη σου
Γι’ αυτό θα γίνω αλάτι.
5 Ιουλίου 1996
Σελ.33


ΑΠΟΦΑΣΗ

Μένος
Μαινάδα
Μάρκος και
Μάραθος
Μ’ άφησες κι έφυγα
Μείνε
Σου μήνυσα
Μόλις
Σε μάλωσε από αγάπη η καρδιά.
Μόνη μου.
6 Απριλίου 1996
Σελ.37


Η ΑΚΡΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ




μ μ μ μ…
Μέλι, μήλο, μανία
Μένος, μαύρο, μαγεία
Μένω, μόνος, πολύ μακριά
Μυστήριο, μοναστήρι, μοναξιά

Το μ της μορφής
Το α της αφής
Πολλαπλασιαζόμενο εις άπειρον

Μαμά!
Το είπα.
Ιούλιος 1996
(Νοέμβρης 1994, Ιούλιος 1996)
Σελ.45

Δεν υπάρχουν σχόλια: